panathinaikinm.gr




Υγεια και Διατροφη

Υγιεινός τρόπος μαγειρέματος

Υγιεινός τρόπος μαγειρέματος!!

Είναι σε όλους γνωστό ότι το σπιτικό φαγητό είναι το πιο υγιεινό και αυτό γιατί μπορούμε να ελέγξουμε τον τρόπο παρασκευής του γεύματος.
Υπάρχουν όμως μερικές χρήσιμες πληροφορίες, ήτοι tips, για να κάνουμε ακόμα πιο υγιεινό τον τρόπο του μαγειρέματος.
Μία βασική πληροφορία είναι οι μεγάλες θερμοκρασίες μαγειρέματος που οδηγούν στην μεγαλύτερη απορρόφηση λαδιού από το τρόφιμο. Φρόνιμο είναι το λάδι να αποφεύγεται γενικότερα καθότι προσθέτει θερμιδικά στην τροφή και να προτιμάται το βράσιμο ή το μαγείρεμα στον ατμό.
Επιπλέον παράμετρος είναι και η ποιότητα του λαδιού που θα πρέπει να είναι αγνό παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται παραπάνω από 3 φορές.
Τα εστιατόρια συνήθως χρησιμοποιούν φτηνά σπορέλαια για αυτό και το τηγάνισμα στο σπίτι μπορεί στη σωστή συχνότητα να μην επιβαρύνουν την υγεία μας.
Μια χρήσιμη πληροφορία είναι ότι οι χοντροκομμένες πατάτες έχουν το μισό λίπος από τις ψιλοκομμένες ενώ θα πρέπει πάντα να τις στραγγίζετε σε χαρτί κουζίνας.
Επιπλέον οι αγαπημένες τηγανιτές πατάτες αν μαγειρευτούν με ελαιόλαδο τότε αποκτούν μια πιο θρεπτική διάσταση, σε συνδυασμό και με συσκευές οι οποίες τηγανίζουν με πολύ μικρή ποσότητα ελαιόλαδου.

 

Οι σωστές τεχνικές στο μαγείρεμα προστατεύουν την υγεία

Οι σωστές τεχνικές στο μαγείρεμα προστατεύουν την υγεία
Ο υγιεινός τρόπος διατροφής, εκτός του τι τρώμε, αναφέρεται και στο πώς το μαγειρεύουμε...

Αναμφισβήτητα, κάποιες μέθοδοι μαγειρέματος είναι καλύτερες από άλλες ως προς τη μείωση των λιπαρών, των θερμίδων και της χοληστερίνης, ενώ συγχρόνως προάγουν και προωθούν τη θρεπτική αξία των εδεσμάτων. Ποτέ να μη μαγειρεύετε το τρόφιμο στο λίπος του ή να του προσθέτετε λίπος με οποιοδήποτε τρόπο. Η φριτέζα και το τηγάνι κάνουν ακριβώς αυτό και γι αυτό δεν προτείνονται Υπάρχουν πολλοί τρόποι για υγιεινό μαγείρεμα

Ψήσιμο στα κάρβουνα ή στο γκριλ. Με τους τρόπους αυτούς το λίπος λιώνει και αποχωρεί. Είναι μια καλή μέθοδος που τα κάνει ακόμη πιο νόστιμα. Για περισσότερη νοστιμιά μαρινάρετέ τα προτού τα ψήσετε.

Ψήσιμο στον φούρνο (με αέρα ή χωρίς). Μπορούμε να ψήσουμε στον φούρνο τα πάντα, σκεπασμένα με ειδικό κάλυμμα και προσθέτοντας λίγο νερό. Η υγρασία από το νερό κάνει τη μέθοδο ιδιαίτερα καλή για τα πουλερικά.

Ψητό στην κατσαρόλα. Πάντα σωστό είναι να τοποθετούμε μια σχάρα στον πάτο της κατσαρόλας, ώστε το κοτόπουλο να μην ψήνεται μες στο λίπος του. Προσπαθείτε να μαγειρεύετε σε θερμοκρασίες γύρω στους 75 βαθμούς, έτσι ώστε το φαγητό αφενός να μη χάσει τη θρεπτική του αξία αλλά και να μην καεί και εγκλωβιστεί το λίπος στις καμένες ίνες. Αποφύγετε την προσθήκη συστατικών που περιέχουν λίπος, αλλά χρησιμοποιήστε κρασί, ούζο, μπίρα, ζωμό ντομάτας ή χυμό λεμονιού.
Περισσότερα...
 

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΥΕΡΕΣΘΗΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΥΕΡΕΣΘΗΤΟΥ ΕΝΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ) αποτελεί μία πολύ συχνή διαταραχή που μπορεί να επηρεάσει τον καθένα με διαφορετικούς τρόπους. Περίπου 20% του πληθυσμού στις αναπτυγμένες χώρες πάσχουν από συμπτώματα ΣΕΕ κάποια στιγμή της ζωής τους. Το ΣΕΕ πάντα απαιτεί περισσότερη έρευνα αρχικά ώστε να αποκλειστούν πιο σοβαρές καταστάσεις, όπως καρκίνος, ελκώδης κολίτιδα, κοιλιοκάκη. Εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν το ΣΕΕ και η διατροφή είναι μόνο ένας από αυτούς. Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν το στρες, ορμονικές διαταραχές, η γυμναστική, φάρμακα και διατροφικές αλλεργίες.

Συνήθως εμφανίζεται με συμπτώματα εντερικών διαταραχών (διάρροια, δυσκοιλιότητα ή και τα δύο εναλλάξ), καθώς και αίσθηση φουσκώματος και κοιλιακό πόνο κολικού τύπου.
Εάν εμφανίζονται συμπτώματα υψηλού πυρετού, απώλεια βάρους, παρουσία αίματος στα κόπρανα ή πόνος στην κοιλιά που αποτρέπει το βραδινό ύπνο, μία επίσκεψη στον γιατρό είναι επιβεβλημένη για περαιτέρω διερεύνηση.
Η δίαιτα και ο τρόπος ζωής αποτελούν παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν τα συμπτώματα του ΣΕΕ, οπότε είναι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, τόσο στα πρώιμα, όσο και στα μεταγενέστερα στάδια αντιμετώπισης του προβλήματος.
Έρευνες γύρω από το ρόλο της διατροφής στο ΣΕΕ έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια την πιθανή συνεισφορά διάφορων τροφών στα συμπτώματα του ΣΕΕ, παρ’ όλα αυτά οι τροφές δεν είναι συγκεκριμένες και διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Επομένως ο ρόλος της διατροφής παραμένει μη κατανοητός. Τροφές που συχνά εμπλέκονται, περιλαμβάνουν τροφές που περιέχουν λακτόζη, φυτικές ίνες και προϊόντα από σιτάρι. Η θεραπεία του ΣΕΕ περιλαμβάνει φάρμακα για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων, διατροφική τροποποίηση με τη βοήθεια διαιτολόγου και ψυχολογική υποστήριξη όπου απαιτείται.
Περισσότερα...
 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ  ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
Σε αντίθεση με αυτό που ο πολύς κόσμος πιστεύει, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν είναι αναγκαίο να τρώτε για δύο. Ο μεταβολισμός του σώματός σας είναι αποτελεσματικός στην εγκυμοσύνη. Είναι καλύτερο να ακολουθήσετε μια σωστή ισορροπημένη διατροφή για να εξασφαλίσετε την άριστη ανάπτυξη του μωρού σας, αφού αυτή επηρεάζεται άμεσα από τον τρόπο διατροφής σας. Μια δίαιτα ανεπαρκής ή μη ισορροπημένη μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ανάπτυξη των οστών και των δοντιών καθώς, επίσης, και στο βάρος του παιδιού. Η ποιότητα της τροφής και όχι η ποσότητα είναι καθοριστική.
Π Ρ Ω Τ Ε Ι Ν Ε Σ: Βοηθούν στην ανάπτυξη και το σχηματισμό των ιστών και στην παραγωγή ορμονών και αντισωμάτων. Πλούσιες τροφές σε πρωτεΐνες είναι τα αυγά, το κρέας, το ψάρι, τα τυριά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.
Υ Δ Α ΤΑ Ν Θ Ρ Α Κ Ε Σ: Χρησιμοποιούνται σαν άμεση πηγή ενέργειας και θερμότητας. Οι υδατάνθρακες είναι τροφές φυτικής προέλευσης και βρίσκονται σε αφθονία στα δημητριακά, στα όσπρια, στα λαχανικά (αγκινάρες, κουνουπίδι, μαρούλι, λάχανο, σέλινο), στους βολβούς (πατάτες, παντζάρια, καρότα), στα φρούτα, στο μέλι, στο γάλα.
Λ Ι Π Η: Τα ζωικά λίπη καθώς και τα βιομηχανοποιημένα τρόφιμα, τα αλλαντικά, η σαντιγί, τα παγωτά και τα γλυκά, όπως και τα τηγανιτά είναι πιο δύσπεπτα. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε ωμό βούτυρο και παρθένο ελαιόλαδο που είναι λίπος, χωνεύεται με μεγαλύτερη ευκολία και είναι πλούσιο σε βιταμίνες A και D.
Περισσότερα...
 

Πως να μάθετε το παιδί σας να τρώει ψάρια!

Πως να μάθετε το παιδί σας να τρώει ψάρια!

Η κατανάλωση ψαριού είναι απαραίτητη για την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών και πρέπει να τα εντάξουμε στη διατροφή τους διότι περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Πολλά παιδιά αρνούνται να καταναλώσουν ψάρι κυρίως όταν έχει προηγηθεί κάποιος επώδυνος τραυματισμός από κόκαλο. Θα πρέπει να δώσουμε το χρόνο στο παιδί να ξεπεράσει τη φοβία του και να καθαρίζουμε εμείς οι ίδιοι το ψάρι πολύ προσεκτικά. Αν το δώσετε τεμαχισμένο σε πολύ μικρά κομμάτια ανακατεμένο με πολλά λαχανικά , μπορεί και να διαφύγει της προσοχής του και να το φάει πιο εύκολα.

Ακόμη μια καλή λύση είναι να επιλέξουμε φιλέτο ψαριού, ή σουβλάκι (τεμαχισμένα κομμάτια μεγάλου ψαριού) που θα κάνουν καλύτερη οπτική εντύπωση στα παιδιά. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα ευρηματικοί ως προς το μαγείρεμα και τον τρόπο σερβιρίσματος. Τα μικρά παιδιά ενθουσιάζονται από τα χρώματα οπότε θα το έτρωγαν με μεγαλύτερο ενθουσιασμό εάν ήταν σερβιρισμένο με ανάμικτα λαχανικά.

Προσέξτε όμως να μην έχει ιδιαίτερα έντονη γεύση γιατί τότε πιθανότατα να ενοχλήσει το παιδί και να μην θέλει να το ξαναδοκιμάσει. Επίσης προσπαθήστε να μην μάθετε στο παιδί να τρώει τηγανητά ψάρια.
Και να θυμάστε πάντα ότι το παιδί σαν πρότυπο και εικόνα σχετικά με την διατροφή του έχει εσάς. Αν εσείς δεν προβάλετε μια θετική εικόνα σχετικά με την κατανάλωση ενός τροφίμου, τότε πιθανότατα αυτή να εντυπωθεί στο παιδί. Επίσης η υπερβολική πίεση αλλά και η εύκολη υποχώρηση από το να φάει ή να δοκιμάσει το ψάρι μπορεί να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα, στην άρνηση κατανάλωσής του. Αφήστε να περάσει λίγη ώρα και μετά προσπαθήστε ξανά να του δώστε το φαγητό του. Αν δεν πεινάει την συγκεκριμένη χρονική στιγμή λογικό είναι να αρνηθεί να φάει.

Για την Παναθηναϊκή
Η ΕΙΔΙΚΟΣ  ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗΣ
ΝΤΟΡΑ  ΜΑΓΓΙΝΑ
 
Σελίδα 1 από 2

Μουσειο Μαραθωνιου Δρομου

Διαφήμιση
Είστε εδώ:

Στοιχεια Επικοινωνιας

Γραμμή SOS και πληροφοριών
6940706767

Ψυχολογική υποστήριξη 6940706767
psychology@panathinaikinm.gr

Νομική υποστήριξη
legalaid@panathinaikinm.gr

Διοικητικό συμβούλιο 2294094646
info@panathinaikinm.gr